Az autó műszerfalán elhelyezkedő visszajelző lámpák a jármű különböző rendszereinek működéséről adnak tájékoztatást. A legtöbb sofőr ismeri a gyakori figyelmeztetéseket, mint például az olajnyomás, a motorhibajelző vagy az akkumulátor ikonja. Ugyanakkor léteznek ritkább jelzések is, amelyeknek a jelentését sokan nem ismerik, sőt, gyakran figyelmen kívül hagyják őket. Ez viszont kockázatos lehet, mert ezek a lámpák is lényeges figyelmeztetéseket közvetíthetnek. Az alábbiakban bemutatunk néhány kevésbé közismert, de fontos műszerfali jelzést, és elmagyarázzuk, mit jelez, ha felvillannak.

Adaptív fényszórórendszer hibajelzése
A modern autók egyre gyakrabban kapnak adaptív fényszórókat, melyek a kormányzást, a sebességet és a külső fényviszonyokat figyelembe véve szabályozzák a világítás irányát és erősségét. Ha a rendszer meghibásodik, egy stilizált fényszóró piktogram jelenik meg, gyakran egy „A” betűvel kiegészítve. Amennyiben ez folyamatosan világít, az hibára utal. Ha villog, az arra utalhat, hogy a fényszórók nem reagálnak megfelelően a forgalomra, ami sötétben veszélyes lehet.
Gumiabroncsnyomás ellenőrző rendszer figyelmeztetése
A TPMS (Tire Pressure Monitoring System) olyan visszajelző rendszer, amely méri a gumik nyomását, és jelzi, ha valamelyik abroncs nyomása a gyártó által meghatározott határérték alá csökken. A legtöbben csak akkor észlelik, ha világít a figyelmeztetés, de ha a lámpa villog, az a rendszer működési hibáját jelezheti. Ez azt jelentheti, hogy az egyik érzékelő nem működik megfelelően, vagy nem tud kommunikálni a központi vezérlőegységgel. Mivel a helytelen guminyomás növeli a fékutat, csökkenti az irányíthatóságot és növeli a fogyasztást, a TPMS hibája komoly kockázatot jelenthet.
Holttérfigyelő rendszer visszajelzése
A holttérfigyelő rendszer célja, hogy figyelmeztesse a vezetőt, ha egy másik jármű vagy tárgy tartózkodik az autó holtterében. Ennek hibája esetén gyakran egy két autót ábrázoló szimbólum jelenik meg, amelyek között hullámos vonal látható. Ha a lámpa villog, az figyelmeztethet arra, hogy a rendszer érzékelői koszosak, letakarva vannak, vagy működési problémák léptek fel. A rendszer meghibásodása különösen sávváltásnál veszélyes, amikor a vezető nem látja közvetlenül az autó melletti területet.
Vészvilágítási rendszer visszajelzője
A vészvilágítási rendszer, melyet néha automatikus vészjelzőnek is neveznek, hirtelen fékezéskor vagy balesetkor önműködően bekapcsolhatja a villogókat, hogy a hátul haladókat figyelmeztesse. Ez a funkció főleg a gyorsforgalmi utakon kritikus fontosságú, mivel a feltűnő villogás csökkentheti a ráfutásos balesetek esélyét. Ha a rendszer nem működik, a műszerfalon egy háromszög alakú jelzés jelenhet meg, általában egy felkiáltójellel kiegészítve. Ha ez a lámpa villog, az azt jelzi, hogy a vészvillogó automatikus működése nem elérhető, vagy a szenzorok nem jól működnek. Ezt sosem szabad figyelmen kívül hagyni, mert hibás működés esetén az autó nem tudja megfelelően jelezni a mögöttes forgalomnak a vészhelyzetet.
Légrugós felfüggesztés hibajelzése
Egyes prémium járművek és SUV-ok légrugós felfüggesztéssel rendelkeznek, amely lehetővé teszi a jármű magasságának szabályozását különböző menetkörülmények között. A rendszer hibája esetén egy stilizált jármű- vagy futóműszimbólum tűnhet fel a műszerfalon. Ha ez a jelzés villog, az arra utal, hogy a jármű nem képes megfelelően szabályozni a magasságot, ami instabilitáshoz, megnövekedett dőléshez vagy rossz menetkomforthoz vezethet.
Sebességkorlátozást figyelő rendszer hibája
Egyre több modern jármű képes olvasni a közúti sebességkorlátozásokat, és ezek alapján informálja vagy figyelmezteti a sofőrt. Ezt gyakran egy köralakú, számot tartalmazó ikon jelzi. Ha a rendszer nem tudja értelmezni a táblákat, például koszos vagy hibás kamera miatt, a kijelző villoghat. A sofőr ez esetben nem számíthat a rendszerre, és saját megfigyeléseire kell hagyatkoznia, ami különösen idegen környezetben, ismeretlen útvonalon lehet hátrányos.
Start-stop rendszer visszajelzője
A start-stop rendszer lényege a motor önműködő leállítása és újraindítása, melynek célja az üzemanyagfogyasztás és a környezetszennyezés mérséklése. Ezt a működést a műszerfalon egy „A” betűvel jelzett szimbólum jelzi. Amennyiben ez a jelzőfény villog, az vagy a rendszer meghibásodására, vagy ideiglenes inaktiválására utalhat, mint például, ha az akkumulátor feszültsége nem megfelelő szintű. A nem megfelelő működés nem jelent biztonsági kockázatot, azonban negatívan hat a gépjármű fogyasztására és környezeti teljesítményére.
A műszerfalon felbukkanó, nem mindennapi jelzőfények nem mindig indítanak riadót, ám legtöbb esetben arról tájékoztatnak, hogy valamilyen rendszer nem tökéletesen, vagy egyáltalán nem funkcionál. A mai gépjárművek egyre bonyolultabb elektronikai és biztonsági megoldásokkal vannak felszerelve, éppen ezért ezen rendszerek állandó felügyelete, illetve a problémák villámgyors beazonosítása elengedhetetlen a közlekedésbiztonság fenntartásához. Például a vészvillogó is bizonyítja, hogy a ritkán látott jelzések akár életmentő funkciókkal is összefüggésbe hozhatók, ebből adódóan a figyelmen kívül hagyásuk súlyos következményekkel járhat. Minden sofőrnek kötelező lenne a kezelési kézikönyvet aprólékosan átböngésznie, továbbá a szervizlátogatást haladéktalanul megszerveznie, amennyiben bármilyen furcsa jelzés jelenik meg a műszerfalon.